Monday, May 2, 2011

saat indah aku .. kau & mereka !!











assalammualaikum & salam satu dunia !! <----macam laa satu dunia yang baca !! tapi takpe .. ada ku kesah .. 
   back to the stoly .. aku nak kongsi kegembiraan brsama teman2 .. 


sebelum kengkawan lain jemput kat umah .. aku ngan kazen aku tengah pray .. ntah pa2 ntah .. perasaan mencuit hati & mulut asyik nk melebarkn senyuman .. haha ..alhamdullilah .. syaitan tak berjaya menggoda !! maka selesailah pray kite orang .. =)


     ketika khusyuk brdoa .. tiba2.. *kring2 .. kring2* telefon umah berdering ....
kazen aku berlari anak kearah telefon tersebut .. alu dia berkata---->atek jok ..(bhs melanau)
kengkawan laen tengah tunggu di depan .. wlwpun kiteorang blom ready .. tacap apatah lagi ..


        kiteorang puun bsiap nk jalan2 .. spt besaa akuu pakai shawl .. p kazen aku trauma .. & tak mau pakai shawl dh ..sbb tym die pakai for da first tym .. kengkawan laen cakap dier cam---->  sarung nangka ! +_+


setelah menyiapkan diri .. kite org g jalan ngn tiqo,  aend,  ogy,  anip n kazen anip...
         kite jalan2 g pasar .. motif utama adalah .. terjah shawl .. 
perkara pertama adalah turun dari kereta ..
    beli some makanan n minuman untuk menenangkan peroot .. 


setelah meninjau beberapa kedai .. takde puun shawl yg berkenan di hati ini .. 
 kami pun plan pegi pantai .. nk tinjau shawl kat sana plak .. setelah itu .. aend mengatakan tiqo ngan aku .. ogy , qlah  ngan anip .. umm .. aku pkir .. ok jak laa . 
  
 pasya ogy x jadi ngan .. adoohh !! bikin maluu jak .. nak nolak ikut anip ..  takleh .. sbb aend n tqoe dh jalan .. so PJL .. jaln jak ngan anip n sapa tah kzen die .. 


sepanjang perjalanan ke pantai ... aku cam org bodo .. mendiamkn kn diri cam orang bisuu ... 
  dalam keta plak .. kazen anip buat lawak boodoo .. LOL .. 
 lawak boodooo nya  ----> kau penah makan chesse malaysia tak ?? nang penipu mun x penah .. aluu anip madah .. xpenah .. xkan x pernah .. nk segipat upaa .. LOL 
  dw al belacan .. haha  


  setibanya nya aku di pantey .. jalan sorang2 .. carik tqoe n aend .. :(
btw aku tahuu baa port lepak .. huhu
   jumpa punn .. mata mula melilau2 mencari shawl ..  
 last day .. so .. dskaun .. beli 2 juz rm20 .. 
 so .. kite 3 beli sorang satu .. 
nice .. teruss guna jalan .. huhu  
   
aku , aend , tqoe jalan2 & bjumpa ngan byk uwg .. tah pa2 tah .. 
dalam perjalanan .. terasa tekak kering je ... 
  so .. we all pegi beli ais krim .. pas tu kawan aku sorang nie mmg sorang yg gelabah .. 
tiba2 ais krim die terjatoh .. LOL .. alu la mmt tu bagi free ais krim tokkali ke2 .. haha .. 


kite org meneruskan pjlanan .. lepak2 
bla .. bla .. bla .. 
  jam menunjukkan kol 12 lebihhh mlm .. 
moto juz satu.. p ade 3 orang .. belasah je .. haha 
3 org satu moto ... merempit di waktu mlm .. op coz aku jadi pemandu bkhemah .. hahaha
walawpun peedeekkjawai buta ...  hahahaha 


kol 12 lebih sesampainya di rumah .. huhu
  nang best !!! muuchh2 ..   <3








                                        *the end*


2 comments:

  1. haha!!!! Bodo ihh...haha....the best night ever!!! Ever! Haha.. Aiskrim tu kuajak naa...haha

    belacan ..... Ialah keju malaysia??? Haha lawak giler dho...
    Haha timan...alah a macak jalak dunia ehh? Haha mun keu salam satu malaysia...alah jalak malaysia macak yen...ai!! Lupah!

    ReplyDelete
  2. hahahahahahahhha ..
    lawak aluu .. sai madak gelojoh ..

    kak bk nda .. haha .. lupahh skew ihhhhh ...
    love da nite doe !!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...